Ce mașini caută românii în 2022. Top 10 cele mai dorite branduri

Autor: Cristian Gubandru 02 mart. 2022 Știri auto

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în februarie 2022 cu 24.92% față de februarie 2021, atingând un volum de 8.616 unități. Cele mai căutate branduri au fost Dacia, Hyundai si Skoda.

Pe primele două luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 17.953 unități, în creștere cu 39.16% față de perioada similară din 2021, respectiv 12.901 unități, potrivit ACAROM care citează date DRPCIV.

Scade cererea pentru mașini second-hand

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în februarie 2022 cifra de 24.701 unități, o scădere de 23.7 % față de februarie 2021.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Pe primele două luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second-hand înregistrate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 49.043 unități, în scădere cu 24.25% față de perioada similară din 2021, respectiv 64.741 unități.

Top 10 cele mai dorite branduri în ianuarie-februarie 2022

  1. Dacia – 4.910 unități
  2. Hyundai – 1.804 unități
  3. Skoda – 1.196 unități
  4. Volkswagen – 1.186 unități
  5. Ford – 1.162 unități
  6. Toyota – 1.103 unități
  7. Renault – 1.021 unități
  8. Mercedes – 649 unități
  9. Peugeot – 542 unități
  10. Kia – 426 unități

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 6% în luna ianuarie față de ianuarie 2021, marcând un nou minim istoric al vânzărilor de mașini din UE.

Deficitul de semiconductori încă afectează negativ vânzările de mașini în întreaga regiune. În ianuarie, au fost înmatriculate 682.596 de autoturisme în Uniunea Europeană.

Diverse piețe din Europa Centrală au înregistrat creșteri în ianuarie. Slovacia (+72,6%) și România (+55,5%) au avut cea mai puternică creștere.

Sursa: ACAROM


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide